top of page

ΡΑΛΛΥ  
 

Junior
 

MRC JUNIOR LOGO.png
ΡΑΛΛΥ.png

ΗΛΙΚΙΑΚΗ   ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΠΡΟΝΗΠΙΟ  -  ΝΗΠΙΟ

Α΄- Δ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

ΣΤΟΧΟΣ

Ο στόχος των Οχημάτων Ρομπότ είναι  να διανύσουν μια απόσταση 5 μέτρων στον δυνατότερο ελάχιστο χρόνο.

ΟΜΑΔΑ

1. Στους Αγώνες συμμετέχουν ομάδες και όχι άτομα.

2. Κάθε ομάδα μπορεί να αποτελείται από δύο (2) – τρία (3) άτομα.

3. Η ομάδα ορίζει ένα μέλος της ως βασικό Υπεύθυνο του Οχήματος Ρομπότ της ο οποίος θα είναι υπεύθυνος για την επικοινωνία με την Οργανωτική Επιτροπή και τους κριτές, για τη διαδικασία τεχνικού ελέγχου και για το χειρισμό του Αθλητή Ρομπότ κατά τη διάρκεια των Αγώνων.

ΟΧΗΜΑ  ΡΟΜΠΟΤ - ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΟΧΗΜΑΤΟΣ

Ο Αγώνας αφορά Αθλητές ρομπότ ανεξάρτητα το ρομποτικό πακέτο ή υλικό που έχει χρησιμοποιηθεί.

Όλοι οι Αθλητές ρομπότ διαγωνίζονται μαζί σε κάθε ηλικιακή κατηγορία.

Για τον διαγωνισμό  MRC JUNIOR επιτρέπεται η χρήση των παρακάτω ρομποτικών πακέτων:

  • Lego Spike Essential

  • Lego WeDo2

  • Lego Boost (Γ' - Δ΄ Δημοτικού)

  • Maqueen DF robot (Γ' - Δ΄ Δημοτικού)

  • Edison robot

  • Finch 2.0 (Γ' - Δ΄ Δημοτικού)

ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΟΠΟΙΟΥΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟΥ ΠΑΚΕΤΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΕΤΕ ME THN ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΕΓΚΡΙΣΗ ΣΤΕΛΝΟΝΤΑΣ EMAIL ΣΤΟ info@he-ro.gr.

ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΡΟΜΠΟΤΙΚΟΥ ΟΧΗΜΑΤΟΣ

1. Το Ρομποτικό Όχημα πρέπει να είναι αυτόνομο.

2. Οι μέγιστες διαστάσεις του πρέπει να είναι 300mm μήκος, 300mm πλάτος και 300mm ύψος.

3. Για να επιβεβαιώσετε τις προδιαγραφές που αναφέρονται παραπάνω, το ρομποτικό όχημα θα ζυγιστεί και θα πρέπει να χωρέσει άνετα σε ένα κουτί ελέγχου.

- Το κιβώτιο ελέγχου έχει μήκος 300 mm, πλάτος 300 mm και ύψος 300 mm συν δύο (2) mm ανοχή.

4. Το ρομπότ όχημα πρέπει να τοποθετείται στο κουτί ελέγχου χωρίς να ασκείται πίεση.

5. Το Robot Vehicle δεν πρέπει να φθείρει ή να βλάψει την πίστα ή να αποτελέσει απειλή για τους θεατές με οποιονδήποτε τρόπο.

6. Το ρομποτικό όχημα πρέπει να έχει κουμπί εκκίνησης και διακοπής.

7. Το ρομποτικό όχημα θα πρέπει απαραίτητα να έχει τα ηλεκτρονικά μέρη (εγκέφαλο, κινητήρες, αισθητήρες) του πακέτου που θα επιλέξετε και επίσης τους τροχούς. Απαγορεύεται η χρήση τροχών και ηλεκτρονικών μερών από άλλα ρομποτικά πακέτα. Επιτρέπεται η επιπλέον χρήση με άξονες, γρανάζια, λαστιχάκια από άλλα πακέτα της Lego.

ΠΙΣΤΑ

1. Υπάρχει ένα λευκό δάπεδο από μουσαμά εκτυπώσιμο στο γήπεδο. Χωρίζεται σε τρία κομμάτια.

2. Το μήκος του μετρούμενου τμήματος της πίστας είναι 5 μέτρα και το πλάτος είναι 0,9 μέτρα. Τα μεμονωμένα κομμάτια επισημαίνονται με μαύρη γραμμή πλάτους 50mm.

3. Κάθε κομμάτι οριοθετείται από χαμηλό φράγμα (περίπου 100mm) έτσι ώστε ένα όχημα να μην μπορεί να φύγει από την πίστα. 
4. Υπάρχει μια μαύρη γραμμή καθοδήγησης μεταξύ των κομματιών (περίπου 50mm πλάτος).
5. Υπάρχει ζώνη πέδησης μήκους 3 μέτρων και πλάτους 0,9 μέτρων.

6. Το τέλος της ζώνης πέδησης οριοθετείται από μαύρη γραμμή (η ίδια με την κατευθυντήρια γραμμή) πίσω από την οποία βρίσκεται προστατευτικό φράγμα από μαλακό υλικό .

ΠΟΔΗΛΑΣΙΑ.jpg

ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΜΗΚΟΣ 8m

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ

ΠΟΡΕΙΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ


Οι Υπεύθυνοι του Οχήματος Ρομπότ ολοκληρώνουν τον τεχνικό έλεγχο, παίρνοντας τον μοναδικό αριθμό ελέγχου και τρέχουν σε γύρους διεκδικώντας την πρόκριση.

ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ


Πριν την πρώτη κούρσα, κάθε  Όχημα Ρομπότ τρέχει έναν γύρο για τον τεχνικό έλεγχο, κατά την διάρκεια του οποίου πρέπει να αποδείξει:

 

  • την ικανότητα να κινείται χωρίς να βλάπτει την πίστα

  • την καταγραφή της διέλευσης μέσω της πύλης ελέγχου χρόνου

  • την ακρίβεια του προγράμματος

  • την ικανότητα να ξεκινήσει σωστά στην έναρξη

  • τη λειτουργικότητα του κουμπιού START

Σε περίπτωση αλλαγής / διόρθωσης του Οχήματος Ρομπότ κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού (εάν αυτό δεν πέρασε τον τεχνικό έλεγχο), θα πρέπει να περάσει ξανά.

Κατά την διάρκεια του τεχνικού ελέγχου θα γίνουν ερωτήσεις στην ομάδα στα κρίσιμα σημεία του προγράμματος του ρομπότ. Η ομάδα θα πρέπει να έχει μαζί της το laptop της με το πρόγραμμα του Αθλητή ανοικτό. Εάν από τις ερωτήσεις αποδειχτεί ότι η ομάδα δεν έχει γνώση του προγράμματος τότε η ομάδα λαμβάνει ποινή ίση με το  - 20% του χρόνου που θα φέρει στο Άθλημα.

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ

 

Ο Υπεύθυνος  που θα τρέξει τον γύρο τοποθετεί το Όχημα Ρομπότ  στο σημείο έναρξης πριν την μαύρη γραμμή .

Ο Αθλητής Ρομπότ θα πρέπει να είναι  σε αναμονή έτσι ώστε  μόλις πατηθεί το κουμπί έναρξης να ξεκινήσει. 

ΕΝΑΡΞΗ 

1. Ο κάθε Αθλητής Ρομπότ αγωνίζεται μόνος του μέσα στην πίστα ενάντια στον χρόνο.

2. Ένα οπτικό σύστημα μέτρησης του χρόνου θα καταγράφει τον χρόνο στην κάθε προσπάθεια του στην πίστα.

3. Κάθε ομάδα έχει δικαίωμα να τρέξει 3 φορές μετά από κάλεσμα του διαιτητή. Ο διαιτητής καταγράφει τον χρόνο του Οχήματος ρομπότ για κάθε προσπάθεια. 

4. Πριν από κάθε προσπάθεια η ομάδα μπορεί να κάνει αλλαγές στο Όχημα Ρομπότ της.

5. Πριν την κάθε προσπάθεια η ομάδα πρέπει να περάσει το Όχημα της από τον Τεχνικό έλεγχο.

6. Ο Αθλητής Ρομπότ θα πρέπει να αρχίσει να κινείται το αργότερο μέσα σε πέντε (5) δευτερόλεπτα μετά που ο διαιτητής θα δώσει την εντολή εκκίνησης της προσπάθειας.

7. Αν ο Αθλητής Ρομπότ δεν αρχίσει να κινείται εντός των πέντε (5) δευτερολέπτων, θεωρείται ότι έχει αποτύχει στην προσπάθεια.

8. Ο Αθλητής Ρομπότ (ή οποιοδήποτε μέρος του) δεν επιτρέπεται να βγει εκτός των ορίων της πίστας. Αν αυτό γίνει, τότε θεωρείται ότι  έχει αποτύχει στην προσπάθεια.

9. Αν ο Αθλητής Ρομπότ δεν τερματίσει στον ημιτελικό ή στον τελικό, τότε καταγράφεται η απόσταση που κάλυψε από το σημείο εκκίνησης μέχρι το σημείο που σταμάτησε.

10. Αν  Αθλητής Ρομπότ ακυρωθεί στην προσπάθεια τότε καταγράφεται ότι ΔΕΝ ΤΕΡΜΑΤΙΣΕ. 

11. Κάθε ομάδα έχει την ευθύνη να ακολουθεί το αρχικό πρόγραμμα, που εμφανίζεται στην ιστοσελίδα και στον χώρο της ομάδας. ΜΗΝ ΑΡΓΗΣΕΤΕ, ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ!!!

Αν μια ομάδα δεν προσέλθει στον αγωνιστικό χώρο σε 5 λεπτά ο Αθλητής  Ρομπότ αποκλείεται!!!


12. Κάθε ομάδα θα πρέπει να έχει ορίσει  έως 2 προπονητές του Αθλητή Ρομπότ. Μόνο οι προπονητές επιτρέπονται στην περιοχή αναμονής ή στην του Αγωνιστικού χώρου. Η υπόλοιπη ομάδα θα παραμείνει στον χώρο της ομάδας ή θα παρακολουθήσει το παιχνίδι από το κοινό.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ

  • Το Όχημα Ρομπότ θα πρέπει κινείται όσο το δυνατόν γρηγορότερα και σε ευθεία προκειμένου να τερματίσει στον μικρότερο δυνατό χρόνο.

ΛΗΞΗ ΕΝΟΣ ΓΥΡΟΥ.

Η μέτρηση του χρόνου σταματά όταν το ρομπότ περάσει την γραμμή τερματισμού.
Το ρομπότ θα πρέπει να είναι σε θέση να σταματήσει και να παραμείνει στη ζώνη πέδησης. Εάν το ρομπότ περάσει μέσα από τη ζώνη πέδησης και χτυπήσει το προστατευτικό φράγμα, θα τιμωρηθεί πολλαπλασιάζοντας τον χρόνο που έχει επιτύχει με τον συντελεστή 1,3.

Ο ίδιος κανόνας ισχύει αν το ρομπότ συντριβεί στο τοιχίο. 


Το ρομπότ πρέπει να φτάσει στη γραμμή τερματισμού στο σύνολό του.

Εάν ο γύρος ξεπεράσει τα 180 δευτερόλεπτα τότε ο διαιτητής τερματίζει τον γύρο και τον κρίνει άκυρο.

ΝΙΚΗΤΕΣ

Όλες οι ομάδες βραβεύονται με διάφορα βραβεία.

Οι 3 ομάδες με τον καλύτερο χρόνο λαμβάνουν βεβαίωση 1ης - 2ης και 3ης θέσης.

Δημιουργήστε τον λογαριασμό προπονητή και δηλώστε τις ομάδες σας πατώντας στο παρακάτω κουμπί.

bottom of page